Monday 15 May 2017

Kenapa Le Sanda Sweet Foundation adalah Foundation Terbaik? 013-3045279


Kenapa Le Sanda Sweet Foundation adalah Foundation Terbaik?

Assalamualaikum. Mai nak cerita. Kat Malaysia ni sebenarnya terlalu banyak foundation yang ada. Kalau Google foundation muka, memang rasa nak nangis. Tak larat nak scroll dan baca satu-satu.

Tapi takpe, ni saya nak permudahkan kerja korang. 

Pertama sekali, kena tau ciri-ciri foundation yang terbaik yang korang perlukan.





Ciri-Ciri Foundation Terbaik:

1. Tekstur

Yang ni paling PENTING. Mahal macam mana pun foundation tu, hebat macam mana pun tagline dia, cantik macam mana pun packaging atau bekas foundation tu, tapi kalau tekstur dia tak bes dan ke laut, memang TAK GUNA. TAK GUNA! Haha.

Sebab tu kena cari foundation yang tekstur dia lembut, smooth, paling penting RINGAN!

Nak tau satu fakta? Le Sanda Sweet Foundation adalah foundation paling lembut dan ringan pernah saya pakai! Ya, serius tak tipu. Gila la dia punya tekstur. Kalau korang try, Allahu...terus rasa nak nangis. Nangis lagi~ Haisy...


2. Harga

Wah. Harga jatuh nombor dua ek? He...sebab kalau harga dok nombor satu, korang akan tengok yang paling murah sangat pulak yang sampai harga RM10 pun korang pergi tibai. Pastu jadilah muka naik macam-macam. Daripada nak cantik flawless gebu, jadi berjerawat penuh satu muka, nak?

Tapi, sebenarnya kalau korang nak tau, saya dah buat sedikit research daripada hampir 20 jenama foundation yang ada di Malaysia, rupa-rupanya Le Sanda Sweet Foundation ni adalah yang paling murah! Cuma RM28 je satu. Pergh...mana nak jumpa foundation yang berkualiti yang ada semua ciri yang korang cari yang harga bawah RM30. 


3. SPF 

Kalau korang perempuan, tapi korang tak tau SPF tu apa, saya tak tau la nak kesian ke nak gelak. Ok, SPF stands for Sun Protection Factor. Maksudnya berapa banyak cahaya matahari dia boleh boleh tapis. So, lagi tinggi SPF, of course la lagi elok kan. 

Korang tau tak berapa SPF dalam Le Sanda Sweet Foundation ni? Tinggi nak mam...SPF 60! Fuhh...kalah foundation harga RM100. 


4. Ketahanan

Berapa lama korang nak foundation yang korang pakai boleh tahan? 5 jam? 7 jam? 8 jam? 12 jam? Foundation yang elok dan terbaik adalah yang boleh bertahan sekurang-kurangnya 8 jam dan tidak berminyak atau bercapuk apabila dipakai lama.

Guess what? Le Sanda Sweet Foundation ni boleh tahan sampai 12 jam! I'm really in love~!!! Haha...



5. Penjimatan

Korang kena cari foundation yang tahan lama dan lambat habis. At least boleh tahan sampai 2 bulan. Barulah jimat dan berbaloi pembelian korang tu.

Le Sanda Sweet Foundation ni boleh tahan 1 bulan LEBIH. Tak ok lagi ke? RM28 je wei tahan 1 bulan lebih. Memang aku sayang gila foundation ni. 


6. Bau

Eh, ada bau pulak foundation. Ye ke? Selalunya takde bau atau bau macam nak busuk-busuk camtu. Ntah...haha. Tapi sebenarnya ada je foundation yang wangi dan berbau harum! 

Macam tak percaya je bila pertama kali cium bau Le Sanda Sweet Foundation ni. Wangi gila beb! Bukan wangi yang menusuk macam bau perfume tu. Tapi ni wangi yang sedap gila, bau mahal. SERIUS tak tipu. Memang sedap bau dia, wangi je muka. Haha. Bes, memang tersangat bes!


7. Kelebihan

Ok, dah nama pun foundation, ada kelebihan lain pulak ke? Sah-sah la cuma untuk bagi hilangkan cacat cela kat muka tu bila nak keluar rumah je. Tapi sebenarnya tak! Kalau korang pandai cari, ada foundation yang ada pelbagai kelebihan dan kebaikan lain untuk muka korang.

Ni saya senaraikan beberapa kelebihan dan manfaat Le Sanda Sweet Foundation selain daripada bertindak sebagai foundation semata-mata:


  • Menghalus dan mencerahkan kulit
  • Mengurangkan garis-garis halus kedutan
  • Beransur-ansur merawat parut dan jeragat
  • Membantutkan pertumbuhan jerawat
  • Mengurangkan kesan bengkak pada jerawat
  • Meredakan kemerahan kulit
  • Mempertingkatkan kecerahan kulit
  • Tak perlu berbedak lagi, memadai dengan foundation saja, solekan kekal lama.
  • Mesra wuduk dan boleh dibawa solat

Fuhh...banyak sangat dah kelebihan yang saya cerita ni dari awal. RM28 je dapat semua kat atas ni. Memang terbaik sangat foundation ni. Memang saya sangat puas hati. Tak tukar foundation lain dah sejak-sejak try haritu. :D

Sis, saya memang tak sabar nak beli ni. Nak beli kat mana? 

ORDER WHASUP/WEECHAT/TELEGRAM 013-3045279 POSLAJU SELURUH MALAYSIA SERVICE SAMPAI BRG TERIMA

No comments:

LIST BARANG YG SAYA JUAL

KAIN BATIK TERENGGANU 5 HELAI BORONG SIAP JAHIT TAU RM89😃

KAIN BATIK TERENGGANU 5 HELAI BORONG SIAP JAHIT TAU RM89😃 kain tebal x panas tau Bukan kain licin Boleh buat bas...