Sunday 24 August 2014

jerawat dan cara mengatasi

1/5 orang daripada golongan umur 12-15 akan mengalami masalahjerawat. Dan ia membuat kan satu-satu nya masalah kulit yang amat sukar untuk di rawati.
Jerawat terbentuk dalam liang kulit seseorang.
Liang adalah pembukaan di muka kulit, di mana rambut yang sangat halus selalu tumbuh. Kemudian kelenjar minyak disambungkan ke liang untuk menghasilkan bahan yang dipanggil sebum. Sebum pula benda yang melincirkan rambut dan kulit itu.
Baiklah, sebelum mengulas lebih lanjut tentang masalah jerawat. Saya akan fokuskan terlebih dahulu mengapa jerawat terjadi. 
Pertama disebabkan masalah hormon, ini biasa terjadi kepada remaja yang sedang meningkat naik atau dalam erti kata sedang menuju ke zaman kedewasaan. Apakah remaja sahaja yang biasa mengalami masalah ini. Orang dewasa juga ada mengalami masalah ini jika terjadi ketidakseimbangan hormon didalam badan. Ada sesetengah kes berlaku pada mereka yang sudah meningkat umur 40 an. Tetapi perkara ini jarang berlaku.

Faktor kedua adalah disebabkan kulit terdedah terlalu lama dengan faktor cuaca dan suasana sekeliling yang tidak bersih dan harmoni. Biasa masalah ini mudah ditangani dengan menggunakan suplement dalaman for skin & cleanser yang dihasilkan dari ekstrak tumbuhan.

No comments:

LIST BARANG YG SAYA JUAL

KAIN BATIK TERENGGANU 5 HELAI BORONG SIAP JAHIT TAU RM89😃

KAIN BATIK TERENGGANU 5 HELAI BORONG SIAP JAHIT TAU RM89😃 kain tebal x panas tau Bukan kain licin Boleh buat bas...