Monday 1 June 2015

SUPPLEMENT UNTUK MATA RABUN SILAU 013-3045279



Alhamdulillah
Time kasihh yunk

Trigoal
Mana ada masalah mata
Rabun
Pedih mata
Mata cepat berair
Silau
Ngadap kmputer @ hanpone lama

Boleh try trigoal
Ready stockk

WHASUP/WEECHAT 013-3045279

#agentdiperlukan
#agencehzah


Anda Mungkin Mengalami Keletihan Mata, Pandangan Menjadi Kabur, Objek Yang Dilihat Kelihatan Berganda, Mata Berair Atau Menjadi Kering, Kerap Mengelipkan Mata Dan Juling.
Seseorang individu itu mungkin mengalami satu gejala atau gabungan beberapa gejala pada satu masa. Masalah pada mata tidak hanya membabitkan pandangan kerana ia juga boleh menyebabkan kesakitan fizikal seperti sakit kepala, leher dan bahu.
Dulu orang beranggapan radiasi ultra lembayung daripada skrin komputer menyebabkan masalah mata, namun bukan semua pakar mata menyetujui teori itu, malah menyifatkannya sebagai kepercayaan karut, kata Pengarah AOA, Dr Jeffrey Weaver.
Kebanyakan masalah penglihatan berlaku akibat keletihan mata yang dipaksa bekerja terlalu kuat dalam tempoh lama. Justeru, beliau menyarankan individu yang mengalami gangguan pada mata ketika atau selepas menggunakan komputer supaya menjalani pemeriksaan mata.

Saranan memeriksa kesihatan mata bukan hanya kepada pengguna komputer tetapi untuksemua orang, terutama yang meningkat umur. Ia lebih ditekankan kepada pesakit kencing manis supaya menjalani pemeriksaan mata sekurang-kurangnya setahun sekali atau sebaik disahkan menghidap penyakit itu.

Biasanya, penyakit hanya dikesan beberapa tahun selepas pesakit mendapat kencing manis iaitu apabila mereka berjumpa doktor kerana mengalami gejala yang tidak dapat ditangani lagi.

Ketika ini, kerosakan saraf dan salur darah akibat paras gula yang tidak terkawal (sebelum penyakit dikenal pasti) sudah berlaku. Antara komplikasi paling biasa ialah kerosakan salur darah halus pada retina yang menyebabkan buta.


Bagi yang tiada penyakit, masalah mata boleh dielakkan dengan kerap merehatkan mata ketika bekerja di depan komputer. Rehatkan mata setiap setengah jam dengan mengalihkan pandangan ke arah lain dan melihat objek jauh selama satu atau dua minit. Ia berkesan untuk ‘menyegarkan’ semula mata yang letih.

Selain itu, tahap kecerahan skrin komputer perlu dikawal supaya tidak terlalu terang atau malap. Pada masa sama, warna latar belakang penting supaya tulisan boleh dilihat dengan jelas.

Kesilauan skrin komputer boleh dikurangkan dengan memasang pelindung skrin. Pastikan juga meja kerja anda tidak bertentangan dengan punca cahaya kerana ia boleh menyebabkan silau dan memaksa mata bekerja lebih keras untuk fokus kepada tulisan di atas skrin.


Mata menjadi kering juga antara masalah paling biasa kerana apabila leka bekerja, kita kurang mengelipkan mata. Malah, persekitaran pejabat yang sejuk juga menyebabkan masalah ini. Untuk mengatasinya, berehat sekerap mungkin dan gunakan cecair mata untuk melembapkan semula mata kita. Anda juga boleh meletakkan segelas air di meja bagi mengekalkan kelembapan di tempat kerja anda.

Kedudukan skrin komputer juga boleh menyebabkan mata kita cepat berasa letih. Skrin komputer sepatutnya di bawah sedikit daripada paras mata pada jarak 40 hingga 75 sentimeter (16 hingga 30 inci) bergantung kepada saiz skrin komputer dan tahap penglihatan setiap individu. Bagaimanapun, kebanyakan orang selesa dengan jarak antara 50 hingga 65 sentimeter (20 hingga 26 inci).

Terlalu lama merenung skrin komputer juga boleh menyebabkan ketidakselesaan dan mata menjadi pedih. Ada cara mudah untuk melegakan semula mata anda. Tutup mata dengan tekupkan tapak tangan anda di kedua-dua belah mata. Letakkan siku di atas meja dan rehat dalam keadaan ini selama satu hingga dua minit.


Antara cara lain ialah memandang tumbuh-tumbuhan berwarna hijau. Ramai orang meletakkan pokok hidup di dalam pejabat atau di atas meja masing-masing. Ia tindakan baik kerana warna hijau memberi kesan ‘sejuk dan nyaman’ kepada mata yang secara tidak langsung meredakan ketegangan otot mata.
Anda mungkin telah mencuba pelbagai jenis ubat, namun, kesembuhan hanyalah milik Allah, ja

No comments:

LIST BARANG YG SAYA JUAL

KAIN BATIK TERENGGANU 5 HELAI BORONG SIAP JAHIT TAU RM89😃

KAIN BATIK TERENGGANU 5 HELAI BORONG SIAP JAHIT TAU RM89😃 kain tebal x panas tau Bukan kain licin Boleh buat bas...